Makkelijke vegan gerechten wanneer je mee-eters hebt

Makkelijke vegan gerechten wanneer je mee-eters hebt

Mee-eters over de vloer en op zoek naar lekkere gerechten om te maken die niet alleen plantaardig zijn maar ook nog eens binnen een handomdraai gemaakt? Zoek niet verder! Deze twee bowls met goodness zijn simpel, zo gemaakt en ze zien er ook nog eens mega kleurrijk uit.

Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen om een van de twee te maken. Let’s start with the salad!

Beide bowls kun je eten voor zo’n 4-8 personen. Wanneer je met 4 personen eet, houd je hoogstwaarschijnlijk eten over. Dat kun je gewoon in een bakje doen en de volgende dag meenemen naar je studie of werk.

Wat zit er in de salade?

kropsla
spinazie
mais
kikkererwten
zoete puntpaprika
plantaardige kipstukjes
tomaatjes
avocado
champignons
zonnebloempitjes
olijfolie
vegan mayonaise
komijnzaad
peper
zout
cayennepeper

Het enige wat je voor deze salade hoeft te doen is alle ingrediënten te snijden of te laten uitlekken en de zoete puntpaprika, champignons en plantaardige kipstukjes te bakken. Doe alles in een bowl en klaar is Kees. Meer is het niet! Easy he!

Wat zit er in de Asian bowl?

mihoen
wortel
komkommer
spinazie
zoete puntpaprika
gebakken tofu
sriracha mayo
pindakaas
sesamolie
sojasaus
limoen
olijfolie
zonnebloemolie
peper
zout
cayennepeper

Deze bowl vergt iets meer moeite maar is alsnog een appeltje eitje. We beginnen met de tofu.

Laat de tofu uitlekken en dep de tofu droog tussen keukenpapier (of wcpapier als je geen keukenrol hebt). Snijd de tofu hierna in blokjes.

Maak vervolgens de marinade door de sesamolie en sojasaus samen te mengen in een bakje.

Maak vervolgens de dressing door de sriracha mayonaise, pindakaas, een beetje sesamolie, limoensap en pindakaas te mengen.

Kook water in de waterkoker.

Snijd vervolgens de groenten in reepjes, plakjes, blokjes, wat je maar wilt.

Verhit in een pan olijfolie en in een andere pan zonnebloemolie (een laagje). Voeg de zoete puntpaprika toe aan de pan met olijfolie en de tofu aan de pan met zonnebloemolie. Bak beide voor zo’n 5-8 minuten.

Kook ondertussen de mihoen. Giet deze af en doe in een bowl.

Wanneer de tofu lekker krokant is, haal je deze uit de pan en voeg je deze toe aan het bakje met de marinade. Doe de deksel op het bakje en schud even lekker door elkaar.

Voeg hierna de spinazie, wortel en komkommer toe aan de mihoen. Voeg vervolgens de zoete puntpaprika toe en de gemarineerde tofu.

Voeg ten slotte de dressing en (cayenne)peper en zout toe aan de asial bowl en genieten maar!

Vegan asian bowl met tofu en avocado
Vegan salade met kip en champignons
Sluit Menu
×