Bulgur met gemarineerde tofu en kikkererwten

Bulgur met gemarineerde tofu en kikkererwten

Deze bowl met bulgur is zo lekker. En ideaal om te maken voor meerdere mensen! Ik had ‘m gemaakt tijdens een familieweekend. Zeker genoeg voor 6 personen. Een ander groot voordeel is dat de bowl een paar dagen goed blijft in de koelkast. Deze bowl is in slechts 15-20 minuten klaar!

Wat heb je nodig voor 2 personen?

200 gram bulgur
Een groentebouillonblokje
Een half blikje mais
Een half blikje kikkererwten
Een half blok tofu
Twee tomaten
Een bospeen
Een half bakje champignons
Een avocado
Olijfolie
Twee eetlepels tahin
Peper
Een handje koriander
Gembersiroop
Twee eetlepels sojasaus
Een eetlepel sesamolie
Een eetlepel ketjap manis
Olijfolie om in te bakken
Komijnzaad en komijnpoeder

Bereidingswijze:

Snijd de tofu in blokjes en bereid in een kom de marinade met een scheutje gembersiroop, sojasaus, sesamolie en ketjap manis. Voeg de tofu hieraan toe en hussel goed door elkaar. Laat even staan. 

Bereid ondertussen de bulgur door water aan de kook te brengen samen met het bouillonblokje en hier vervolgens de bulgur aan toe te voegen. Laat dit voor zo’n 8-10 minuten koken. 

Snijd hierna de champignons in plakjes. 

Bak de tofu in een pan met olijfolie. Terwijl je hiermee bezig bent, kun je alvast de mais en kikkererwten laten uitleggen, de tomaten in stukjes snijden, net als de avocado.
Bak hierna in een andere pan de champignons. 

Bereid ondertussen de tahin door wat gekookt water hieraan toe te voegen (of een eetlepel van de bulgurbouillon). 

Wanneer de bulgur klaar is, laat je de bulgur uitlekken en voeg je dit toe aan een grote schaal. Voeg de maïs, kikkererwten, tomaten, tofu, champignons en avocado toe. 

Rasp hierna de bospeen over de bulgur bowl heen. 

Voeg ten slotte tahin toe, peper, komijnzaad, komijnpoeder en wat blaadjes koriander.

Vegan bulgur bowl met tofu en kikkererwten
Sluit Menu
×
×

Winkelmand